Pazartesi, Eylül 02, 2013

Taşınabilir Şarj Cihazı

Akıllı telefon kullanıcılarının en büyük derdi pil süresinin hala tatmin edici seviyelere gelmemesidir. Hatta çok yoğun telefon ile konuşanlar günü bitirememekten şikayetçidirler. Teknoloji hala bu konuda kökten bir çözüm üretemedi ne yazık ki.

Üreticiler ve uygulama geliştiriciler, sistem optimizasyonları ile enerji sarfiyatını düşürme veya şarj olma süresini kısaltma gibi yöntemlerle sorununun etrafında dolanarak iyileştirme çözümleri uygulamaya çalışmaktalar. Hatta son dönemde kablosuz şarj sistemlerinin çıkmasını hala köklü bir çözüm bulunamadığının habercisi olarak yorumluyorum.

Çözümlerden biri de içerisinde ekstra pil barındıran telefon kılıflarıdır. Bu kılıflar işe yarasada doğası gereği telefonu kalınlaştırır. Dolayısıyla benim gibi estetik takıntısı olanlara göre değil kesinlikle.

Bir diğer çözüm ki benim kullandığım ve bu yazıyı paylaşmama neden olan taşınabilir şarj cihazlarıdır. Bu cihazlar kendi içerisinde -modeline göre- belli büyüklüklerde pil barındırır. Üzerindeki dahili usb portları üzerinden telefonunuzu veya tabletinizi şarj edebilirsiniz.

Türkiye' de satılan bu tip ürünler mevcut olsada, Duracell'in 1800mAh lik modelinin Samsung SIII ü tam şarj edemediğini inceleme videolarında izlemiştim. Başka bir seçenek bulamayınca da DealExtreme sitesinde araştırmaya koyuldum ve şu modeli seçip satın aldım. Bu cihaz 12500mAh kapasitesi ile Nexus 4 telefonumu 5 kez tam şarj yapabiliyor. Fiyatı ise Duracell 1800mAh nin neredeyse yarısı kadar. Malzeme kalitesi oldukça iyi. Ayrıca üzerinde ekstradan led fener ve sd kart okuyucusuda mevcut. Boyutları ise 2.5" taşınabilir harddisk kadar.




Ben, işim gereği tüm gün masabaşında olduğumdan, şarj ile ilgili pek fazla sıkıntı yaşamıyorum. İş günleri dışında ise ihtiyaçlar değişebiliyor. Hepinizin başına gelmiştir; dışarı çıkacaksınızdır fakat telefonunuzun şarjının %10 a düştüğünü o an farkedersiniz. Çıktığınızda belki akşama kadar priz bulma şansınızda olmayacaktır. Veya dışarıdayken şarjı az diye telefonu kullanmaya çekindiğiniz durumlar olabilir. Bu gibi durumlarda bu cihaz çantanızda cankurtaran olarak bekliyor olacak. Siz yürüyüşünüzü yaparken, gezerken veya kafede oturuken, o çantanızda şarj olacak. Daha uzun ömürlü piller üretilinceye kadar bence en güzel çözüm bu.

0 comments:

Yorum Gönder