Çarşamba, Eylül 11, 2013

Nerede O Eski Dergiler ?


Çocuk yaşlarda elektroniğe olan merakım, 80' li yılların sonlarına doğru sahip olduğum ilk kişisel bilgisayarım olan Commodore 64 ile iyice perçinlenmişti. Sonrasında daha iyi model marka bilgisayarlarım olduysa da Commodore 64 ün yeri hep ayrı oldu.

O dönemlerde Teleteknik' in çıkardığı Commodore Dergisi vardı ki benim için en az Commodore 64 ün kendisi kadar özeldir. Bu derginin en sevdiğim yanı içinde her seviyede okuyucuya hitap eden konulara yer vermesiydi. Öyle ki o ay bilgi seviyeme ağır geldiği için atlayıp belki 1 yıl sonra dönüp o konuları okuduğum zamanlar çok olmuştur. Pek tabiki bu zengin içerik o yılların şartları ve ürün çeşitliliğinin olmaması ile ilgili bir durumdu. Bugünün dergilerine baktığımızda ise bir iki tanesi hariç ya bir satınalma rehberine döndüğünü ya da periyodik olarak kendini tekrar ettiklerini görüyoruz.

2005 yılından beri amatör fotoğrafçılıkla ilgilendiğim için fotoğraf dergilerinide takip ediyorum ve aynı sorunu fotoğraf dergilerinde de görüyorum.

3 aydır bir fotoğraf dergisi almaya başladım ki o nostaljik tadı yıllar sonra bu dergide tekrar yakaladım.

Zaten bütün bu girizgâhın sebebi bu dergiyi sizlerlede paylaşmaktı tabi ki. :)

Derginin adı Digital-SLR Photography

Dergi içinde en çok hoşuma giden şey konuların okuyucuyu sürekli yeni ve yaratıcı birşeyler yapmaya teşvik ediyor olması. Anlattığı bir konu kafanızda başka bir fikir uyandırıyor ve bunları pratik çözümlerle kolayca uygulayabiliyorsunuz. İçinde yeni ürün tanıtımlarıda var ama sıkmayacak düzeyde.


Bu derginin dışında birde "fotoğraf" dergisi alıyorum. "Fotoğraf" dergisi -eskiden beri süregeldiği gibi- daha çok fotoğrafın teorik ve kültürel tarafına daha eğilimli. Bu iki dergi benim için birbirini tamamlayan güzel bir ikili oluşturuyorlar.

Elbette bunlar çok göreceli konular ama dijital fotoğrafla ilgilenen herkesin Digital-SLR Photography dergisine bir göz atıp değerlendirmesini öneririm.

Not : "Digital-SLR Photography" ve "fotoğraf" dergisi yönetimi ve satışı ile hiçbir bağlantısı olmayan sıradan bir okuyucuyum.

1 yorum:

  1. İncelemeniz için çok teşekkür ederim. İnternette bu dergiyle ilgili yorumları araştırırken bu yazıya denk geldim. Kesinlikle takip edeceğim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil